اخبار

موازی کاری مثبت

گفتگو با مهندس کیوان نصرت خواه، مدیر عامل شرکتِ صبا پالایه، سازنده ی فضای پیش ساخته ی تَر

جناب مهندس، مجموعه ی شما تفاهم نامه ای با شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب به امضاء رسانده است، اهدافی که با امضاء این تفاهم نامه دنبال می کنید شامل چه چیزهایی است؟

خب شما می دانید که یکی از پروژه ی انبوه سازی که در شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب در حال اجرا و انجام است پروژه ای به نام آیمان است. دوستانِ مرکز تحقیقات شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب به فکر کوتاه کردنِ زمان ساختِ پروژه با تولید فضاهای پیش ساخته ی تَر بودند که با فعالیت های ما آشنا شدند و با جلسات مشترکی که داشتیم به یک تفاهم نامه رسیدیم. این تفاهم نامه قرار است نیازهای پروژه را بررسی، امکان سنجی، نمونه سازی و در نهایت به تولید برساند.

ویژگی های فضای پیش ساخته ی تَر مورد انتظار چه بود؟

خب سازه ای که ساخته و تحویل داده شد، سازه ای با بدنه ی LSF است، با دیواره ی ترکیبی از دو لایه کامپیوزیت و یک لایه XPS به ضخامت دو سانتی متر با کفِ بتن ماکرویو شده که روی آن عایق کاری شده و سپس کاشی کاری صورت گرفته است. فَن، سیم کشی، لوله کشی، نصبِ کابینتِ روشویی و خودِ روشویی، آینه و جاصابونی همه آماده شده و درب آن مشابه همان دربی است که در پروژه قرار است مورد استفاده قرار گیرد، همگی انتخاب و مونتاژ شده است.

جناب مهندس اینکه فضاها، خصوصاً فضاهای پیش ساخته ی تَر قبلاً آماده و سپس نصب شوند چه امتیازی دارد؟

مشخصاً کارهایی از این دست زمان را کاهش خواهد داد. ممکن است که فضاهای تَر و فضاهایی از این دست حجم کمی از کلِ موجودِ ساختمان را اشغال کند با این وجود بیش از 30 درصدِ زمانِ اجرای ساختمان را به خود اختصاص می دهد و این زمانِ کمی در اجرای پروژه ای از این دست نیست. این به لحاظ مدیریت زمان بسیار مهم است که شما در عین حال که تولید را پیش می برید کارهای دیگر را به شکل موازی انجام دهید و نهایتاً در مرحله ی پایان سفت کاری قطعاتِ پیش ساخته را به محل انتقال دهید تا در آنجا نصب شود.


مصاحبه ها 7
مصاحبه ها 4


۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۰۹۱
کد خبر : ۷,۱۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید